Komiksy w Art Rage

Ashampoo_Snap_niedziela, 26 listopada 2017_08h22m39s_014_.pngFormułę Rewersu w Bookrage każdy pewnie już znał. W Art Rage powinno działać tak samo. W tej formule pojawiły się komiksy wydawnictwo Centrala, wśród których znalazły się nie tylko polskie pozycje. W sumie do wyrwania 7 zeszytów spośród 300 pakietów. Ponieważ są to wydania papierowe, to do ostatecznej ceny należy doliczyć 15 PLN jako koszty wysyłki.

Oto szczegóły oferowanych komiksów:

  • Stuck Rubber Baby
    • Komiks uważany za jedno z arcydzieł gatunku. Powieść graficzna autorstwa Howarda Cruse’a po raz pierwszy ukazała się w 1995 roku.

      Jej fabuła (fikcyjna, acz oparta na autobiografii Cruse’a) opowiada o walce o równouprawnienie homoseksualistów i czarnoskórych Amerykanów jaka toczyła się w Stanach Zjednoczonych w latach sześćdziesiątych ubiegłego wieku. Głównym bohaterem opowieści jest Toland Polk, młody biały mężczyzna odkrywający swoje homoseksualne skłonności, który by zaakceptować siebie musi przełamać własną nietolerancję. Tworzony przez pięć lat komiks, okazał się olbrzymim artystycznym sukcesem i dziś uznawany jest za jedno z wielkich arcydzieł medium komiksowego. Wstęp do komiksu napisała Alison Bechdel – jedna z najwybitniejszych tworzących obecnie artystek komiksowych w Stanach Zjednoczonych. Sama Bechdel jest lesbijką, zaś jej autobiograficzna powieść graficzna Fun Home: Tragikomiks rodzinny (polskie wydanie wydawnictwo Abiekt.pl wraz z timof i cisi wspólnicy) uznawana jest za jeden z najwybitniejszych komiksów ostatnich lat.

  • Komarów – 156 stron
    • Komarów to miasteczko, jakich wiele na świecie. Znajduje się w nim fabryka, sklep, bar z przekąskami i mieszkańcy ze swoimi codziennymi problemami. Ludzie wiodą tu spokojne życie, aż do dnia, kiedy wszystko ulega zmianie.

      Komiks ukazuje niewielką miejscowość w przeddzień spektakularnego końca, który przypomina zarówno filmy katastroficzne, jak i średniowieczne obrazy przedstawiające straszliwe wydarzenia.

  • Zamek – 144 strony
    • „Życie w Zamku jest nie dla mnie. Chcę pozostać niezależny.”
  • Długa Historia  – 44 strony
    • „Długa historia” właściwie nie jest długa. Długi jest główny bohater i długa jest jego nieobecność w domu pewnej rodziny.

      Peregrynacja gada jest dla autorki pretekstem do tego, by podejrzeć relacje rodzinne w dramatycznej sytuacji. Martwią się wszyscy, bo uciekł i nie wraca. Szuka… Czego? Kogo? Znajdzie? Kiedy i czy wróci? Takie pytania sobie wszyscy zadają.

  • Maczużnik – 72 strony
    • Maczużnik posługuje się konwencją thrillera, by opowiedzieć o ludziach zamkniętych w umownej scenerii (po)pegeerowskiej wsi i ciasnego M-3. Niczym się nie wyróżniające życie głównych bohaterów – pary małżeńskiej i żyjącej z nimi matki żony – okazuje się prawdziwym folie à trois: dzielonym przez wszystkich członków rodziny paranoicznym opracowaniem piekła dusznej codzienności. Opowieść o niszczącej sile więzów rodzinnych i sąsiedzkich, o opresyjnych normach kształtowanych przez małe społeczności oraz próbach ich przekraczania, które muszą prowadzić do szaleństwa. Maczużnik przywołuje realia przełomowego polskiego dwudziestolecia (od końca lat siedemdziesiątych po lata dziewięćdziesiąte XX wieku) i przejmuje nie tylko scenografię tej epoki, ale i rozwiązania narracyjne charakterystyczne zarówno dla polskiego, jak i światowego kina tamtego czasu.
  • Za Imperium
    • Imperium jest u szczytu swojej potęgi. Żadna armia świata nie jest w stanie przeciwstawić się niepokonanym legionom. W tym czasie kapitan Glorim Cortis otrzymuje rozkaz od Cesarza, aby udać się ze swoim elitarnym oddziałem na niezwykłą misję, która ma zapoczątkować nową epokę: poszukiwanie nieodkrytych terytoriów poza granicami Imperium.
  • Miller & Pynchon – 172 strony
    • Dla naszych bohaterów, Millera i Pynchona, pozornie łatwe zadanie wytyczenia linii demarkacyjnej rozrasta się do znacznie większych rozmiarów. Najpierw decydują się podjąć ambitniejszego wyzwania i precyzyjnie wyznaczyć punkt kulminacji Wenus, a potem na tej podstawie obliczyć odległość Ziemi od Słońca.

      W miarę jak uświadamiają sobie skalę tego przedsięwzięcia, ogarnia ich też poczucie bezsensu własnej egzystencji, i z każdym kolejnym pomiarem coraz bardziej skupiają się na tym, jaki kierunek przyjmuje ich życie. Skłonny do melancholii Pynchon rozpamiętuje śmierć ukochanej żony, podczas gdy pragmatyczny Miller z determinacją szuka zapomnienia w rozpuście. Żal, skrucha, wiara, farsa, druga płeć, dzieci, gadające krokodyle oraz ser – to tylko niektóre z tematów, które porusza dwadzieścia tajemniczych przypowieści Millera i Pynchona. Może i ludzie nauki czują się bezpiecznie w otoczeniu liczb, ale niektórych rzeczy nie da się przełożyć na wykresy.


Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s